De Stichting

Stichting MariTon is opgezet om gezinnen met een minima inkomen, die net buiten de voedselbank vallen, te helpen waar nodig is. Dit kan zijn: voedsel, fietsen, klusjes, huishoudelijke apparaten maar ook eventueel financieel.

Ik ben deze stichting ooit begonnen doordat ik merkte dat gezinnen met een minima inkomen die geen voedselbank hebben vaak overal buiten vallen. Ze moeten alles zelf bekostigen wat helaas niet kan. In eerste instantie ben ik Marions Ruilhoekje begonnen. Hier richtte ik me in eerste instantie op het ruilen van spullen zoals kleding, schoenen, huishoudelijke artikelen etc. Voor deze spullen vragen wij producten waar we de voedselpakketten van kunnen maken. De producten verzamelen we per week. Iedere vrijdag maken we de voedselpakketten, die wij uitdelen aan minima gezinnen zonder voedselbank.

Doordat we veel contact heb met deze gezinnen merkte ik op dat Sint, Kerst, cadeautjes voor Vader- en Moederdag of een ontspannen avondje weg er niet in zitten voor deze gezinnen. Maar ook helpen wij gezinnen met het zoeken naar een oplossing voor kosten van een schoolreisje of goede fietsen. Dit alles om ervoor te zorgen dat kinderen mee kunnen met hun leeftijdsgenoten. Om de gezinnen hierin te kunnen ondersteunen heb ik Stichting MariTon opgezet. Via Stichting MariTon kunnen we met financiële middelen de gezinnen nog beter helpen.

U kunt via Marions Ruilhoekje ruilen.

De omliggende dorpen, Cromvoirt, Helvoirt, Haaren, Esch, Boxtel en Sint Michielsgestel mogen lid worden en mee ruilen maar de voedselpakketten blijven voor de mensen in Vught/Cromvoirt.