Klusteam

Vughts VriendenKlusTeam voor waar het écht nodig is

Sinds december 2018 is in Vught een kleine vriendenclub actief met gratis klussen bij mensen die een steuntje in de rug goed kunnen gebruiken.

Deze vriendenclub heeft in 2017 al eens met veel plezier een succesvolle hulpactie georganiseerd voor ouderenzorg in Moldavië. Na thuiskomst van een week klussen in dit armste land van Europa wisten ze zeker dat ze ook dichterbij huis iets konden betekenen voor anderen.

In Stichting Mariton vonden ze het perfecte contactpunt om hun hulp aan te bieden bij de juiste doelgroep; mensen die een praktisch steuntje in de rug hard kunnen gebruiken.

Door financiële, psychische of lichamelijke problemen blijven klussen die belangrijk zijn voor het levensgeluk soms jarenlang liggen. Denk bijvoorbeeld aan een slaapkamer die moet worden opgeknapt, een verwaarloosde tuin of een schuurtje met een lek dak. Na voltooiing van de klus, hoe klein en onbelangrijk hij ook kan lijken, komt soms nét weer de positieve motivatie terug om zelf ook weer meer in beweging te komen.

De klusclub probeert zoveel mogelijk te werken met gratis of tweedehands materialen. De stichting wordt gelukkig soms ook verrast door behulpzame winkeliers of bouwketens die hun producten voor zo’n klus gratis of met flinke korting aanbieden. Wanneer toch wat materiaal moet worden gekocht heeft de stichting hiervoor een klein budget. Ook kunnen de bewoners soms zelf iets bijdragen.

Mensen met een (middelgrote) noodzakelijke klus die het niet lukt om deze zelf uit te voeren, kunnen zich aanmelden via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Stichting Mariton zal de klus en de aanmelding beoordelen om na te gaan of deze in de doelgroep van het VriendenKlusTeam past.  Er volgt dan zo snel mogelijk bericht of de klus wordt doorgegeven aan het klusteam, waarna zij contact opnemen om de klus in te plannen.

Misschien voelt u zich nu na het lezen van dit stukje als vriendengroep ook wel aangesproken door dit initiatief. U kunt u zich dan als extra klusteam uiteraard ook aanmelden bij Stichting Mariton, vele handen maken tenslote licht werk.

Klusteam

U kunt via Marions Ruilhoekje  ruilen.

De omliggende dorpen, Cromvoirt, Helvoirt, Haaren, Esch, Boxtel en Sint Michielsgestel
mogen lid worden en mee ruilen maar de voedselpakketten blijven voor de mensen in Vught/Cromvoirt.

Ruiltijden 31 10 2019